Advokáti zabývající se antimonopolní stížností uvedli, že nedávné sdělení společnosti Apple, že náklady na služby oprav převyšují přijmy je absurdní a zavádějící. Apple podal žalobu k soudnímu výboru, který mimo jiné zkoumal, zda je přístup Apple k opravám zařízení antimonopolní.



Společnost Apple vždy trvala na tom, že její rozhodnutí je z důvodů bezpečnosti a spolehlivosti. Jiní však tvrdí, že Apple záměrně brání zákazníkům získat levnější opravy od nezávislých opravařů, aby je donutil opravovat zařízení u společnosti. „Naším cílem je dosáhnout bezpečné a spolehlivé opravy pro naše zákazníky, ať už je oprava provedena společností Apple nebo poskytovatelem služeb určeným společností Apple. Apple vynaložil čas a peníze na to, aby byla zařízení neuvěřitelně uživatelsky přívětivá – ale stále jsou to složitá a technická zařízení. K dosažení cíle spočívajícího v tom, že opravy těchto složitých zařízení jsou bezpečné a spolehlivé, existuje řada faktorů. Originální náhradní díly Apple jsou navrženy, testovány a vyrobeny podle standardů kvality a výkonu Apple.

Pokud zákazník potřebuje opravit zařízení, je důležité, aby opravu provedl certifikovaný technik, který absolvoval servisní školení a který používá originální díly a nástroje Apple. Opravy prováděné nekvalifikovanými techniky nemusí dodržovat správné bezpečnostní postupy a mohou mít za následek nesprávnou funkci, problémy s kvalitou produktu a další. Opravny, které nesprávně nevymění šrouby nebo kryty, mohou navíc zanechat volné části, které by mohly poškodit součást, jako je například baterie, způsobit přehřátí nebo způsobit zranění. Z těchto důvodů se domníváme, že je důležité, aby opravny dostaly řádný výcvik, když získají přístup k náhradním dílům a opravám.“