Nová zpráva zveřejněná tento týden odhaluje, že Apple stále utrácí méně než ostatní konkurenti za lobování ve Washingtonu ve státě D.C. Jak uvádí MarketWatch, Apple utratil za lobbování v roce 2019 7,4 milionu dolarů.
Je to pro společnost sice rekordní částka, ale stále utratil výrazně méně než ostatní. Pro srovnání, Apple utratil v roce 2018 6,7 milionu dolarů za lobbování a v roce 2017 7,2 milionu dolarů. Před rokem 2016 nikdy neutratil více než 5 milionů dolarů. Podle údajů utratila společnost Facebook v loňském roce 16,7 milionu dolarů a v roce 2018 12,6 milionu dolarů. Amazon také zvýšil své výdaje ze 14,4 milionu na 16,1 milionu dolarů. Google utratil 11,8 milionu dolarů v roce 2019 a v roce 2018 21,7 milionu dolarů. Společnosti nejsou povinny zveřejňovat nic jiného než výdaje, pokud jde o lobbování. V listopadu bylo oznámeno, že Apple najal lobbistu, aby společnosti pomohl bojovat proti clům. Apple také jistě těží z úzkého vztahu Tima Cooka s Trumpem, což možná znamená, že může utrácet méně za lobování. Trump řekl, že jedním z důvodů, proč respektuje Cooka, je přímá komunikace. „Ostatní chodí a najímají velmi drahé poradce. Tim Cook zavolá přímo mně.“