Po zveřejnění finančních výsledků za Q2 2020 jsme se od Applu už tradičně nedozvěděli informace o počtu prodaných konkrétních zařízení nebo kategorií. Apple už posledních pár let před investory své statistiky tají. Podle finančního ředitele Luca Maestriho je prostě příliš velká nejistota, že investorům poskytne jakékoli užitečné údaje.



Maestri pro Financial Times vysvětluje: „Opravdu jsme neměli pocit, že existuje dostatek viditelné nejistoty, abychom mohli poskytovat pokyny, a upřímně řečeno, nechtěli jsme dělat něco, co pro investory nemělo velkou hodnotu.“

Velké prodeje iPadů a Maců jsou připisovány k omezení pohybu, lidem, kteří pracují a učí se doma.: Součástí toho je pravděpodobně i spotřebitelské chování, protože se dalo čekat, že to bude chvíli trvat, a získávání některých zařízení atd.

Tim Cook rozdělil nákupy do 3 bodů:

  1. 5 týdnů: Věřím, že to bude rekordní čtvrtletí
  2. 5 týdnů: Nabídka iPhonů se omezila, poptávka v Číně kleska, ale jinde je stabilní
  3. 3 týdny: Jak se koronavirus šíří po celém světě, tak se snižuje poptávky po iPhonech a Apple Watch

„Myslím, že se lidé začínají více přizpůsobovat nové realitě, že COVID-19 se brzy neodejde, a tak se také snaží upravit své vzorce utrácení,“ dodal Maestri v rozhovoru.