Silný online prodej zajistil růst celosvětových dodávek smartwatch v prvních třech měsících letošního roku, a to i přes dopad zdravotní krize, podle nové zprávy Strategy Analytics.



V prvním čtvrtletí meziročně vzrostl prodej o 20 procent a dosáhl 13,7 milionu kusů, z 11,4 milionu kusů v předchozím čtvrtletí. Apple Watch si udržely své dominantní místo s 55% podílem na trhu, následoval Samsung a Garmin se vyšplhal na třetí místo. V prvním čtvrtletí 2020 bylo prodáno 7,6 milionu Apple Watch‌, což je o 23 procent více než v předchozím čtvrtletí, kdy bylo prodáno 6,2 milionu kusů. Tržní podíl Apple Watch vzrostl z 54 na 55 procent.

Samsung prodal 1,9 milionu kusů, což je nárůst oproti 1,7 milionu v loňském roce, ale jeho podíl na trhu klesl z 15 na 14 procent. Garmin prodal 1,1 milionu kusů, oproti 800 000 kusům před rokem. To představuje meziroční nárůst o 38 procent a nárůst tržního podílu ze 7 na 8 procent. Strategy Analytics předpovídá zpomalení růstu ve druhém čtvrtletí 2020, s oživením ve druhé polovině roku, kdy se maloobchodní prodejny znovu otevřou a zákazníci budou hledat inteligentní hodinky, které pomáhají sledovat jejich zdraví.