Udržování aktuálního softwaru iPhonu nebo iPadu je důležitým způsobem, jak zajistit, že budete mít k dispozici nejnovější funkce, opravy chyb a vylepšení zabezpečení a že z vašeho zařízení získáte obecně to nejlepší.



Před aktualizací byste měli nejprve provést zálohu zařízení. Vytvoření zálohy ‌by mělo být pro většinu uživatelů rutinou, protože je to nejjednodušší způsob, jak obnovit data, pokud se během aktualizace něco pokazí.

Jak aktualizovat ‌iPhone‌ nebo ‌iPad‌

Pokud se na zařízení zobrazí upozornění, že je k dispozici aktualizace, klepněte na Instalovat nyní. Můžete také postupovat takto:

  • Připojte zařízení do zásuvky a zkontrolujte, zda jste připojeni k síti Wi-Fi.
  • Spusťte aplikaci Nastavení.
  • Klepněte na Obecné a poté na Aktualizace softwaru.
  • Klepněte na Stáhnout a nainstalovat. Může se zobrazit zpráva s žádostí o dočasné odebrání některých aplikací, protože nemáte dostatek úložného prostoru. Pokud ano, klepněte na Pokračovat nebo Zrušit. Pokud vyberete Zrušit, měli byste uvolnit místo v zařízení ručně odstraněním aplikací a dalších souborů, které zabírají místo.
  • Chcete-li provést aktualizaci, klepněte na Instalovat. Můžete také klepnout na Později, Instalovat dnes večer nebo Připomenout později. Pokud klepnete na Instalovat dnes večer, nezapomeňte před spaním připojit zařízení k napájení. Vaše zařízení bude automaticky aktualizováno přes noc.
  • Pokud se zobrazí výzva, zadejte přístupový kód.

Pomocí Macu nebo PC

  • Na Macu se systémem macOS Catalina 10.15 spusťte Finder. Na Macu se systémem macOS Mojave 10.14 nebo starším nebo na PC spusťte aplikaci iTunes.
  • Připojte ‌iPhone‌ nebo ‌iPad‌ k počítači pomocí kabelu Lightning.
  • Pokud jste otevřeli Finder, zobrazí se vaše zařízení na postranním panelu – kliknutím na něj jej vyberte. Pokud jste otevřeli iTunes, zobrazte zařízení kliknutím na jeho ikonu v levém horním rohu okna.
  • Klikněte na Obecné nebo Nastavení a poté na Zkontrolovat aktualizaci.
  • Pokud je k dispozici aktualizace, klikněte na Stáhnout a aktualizovat.
  • Na výzvu zadejte přístupový kód a aktualizace se automaticky dokončí.
  • Pokud aktualizace selže nebo se zobrazí chyba, zkuste restartovat zařízení. Pokud to nepomůže, proveďte obnovení zálohy, kterou jste provedli před pokusem o aktualizaci zařízení.