Apple zasahuje proti čínským technologickým společnostem, které pracují na způsobech, jak obejít nadcházející pravidla transparentnosti sledování aplikací. Počínaje iOS 14.5 plánuje Apple začít vyžadovat, aby vývojáři aplikací získali přístup k výslovnému povolení uživatele před přístupem k reklamnímu identifikátoru iPhone nebo IDFA, a začátkem tohoto týdne zprávy naznačují, že státem podporovaná Čínská reklamní asociace testuje nástroj, který by obcházel pravidla Apple.
Apple ve čtvrtek zaslal varování nejméně dvěma čínským vývojářům aplikací, kteří používají metody ke sledování využití aplikací bez povolení uživatele. Podle Financial Times dotyčný vývojář aplikací používal nástroj s názvem CAID, který vyvinula výše uvedená Čínská reklamní asociace. Veterán z čínského marketingového průmyslu pro Financial Times uvedl, že „velké i malé firmy“ v Číně zvažují CAID, ale nedávné kroky společnosti Apple „tyto testy zastaví“. Čínská reklamní asociace uvedla, že vyvíjí další služby, které budou shromažďovat a ukládat osobní údaje od uživatelů za účelem vytvoření otisku prstu pro každou osobu.