V průběhu posledních několika týdnů Google přidával štítky ve svých aplikacích pro iOS v souladu s pravidly App Store, ale společnosti trvalo několik měsíců, než začal tyto informace sdílet.



DuckDuckGo nyní tvrdí, že k tomu Google měl svůj důvod. Google do své aplikace Vyhledávání Google nedávno přidal štítky, čímž upřesnil rozsah shromažďovaných informací. Pro reklamní účely třetích stran shromažďuje Google údaje, které zahrnují polohu, historii vyhledávání a historii procházení. Vlastní marketingová data společnosti Google obsahují všechny výše uvedené informace spolu s kontaktními údaji a identifikátory zařízení a navíc existuje ještě více údajů shromážděných pro analytiku, funkčnost aplikace a přizpůsobení produktu. DuckDuckGo tvrdí, že Google chtěl skrýt informace, které shromažďuje, a proto trvalo tak dlouho, než zveřejnil štítky. Většinu lidí pravděpodobně nepřekvapí rozsah dat, která Google shromažďuje, ale mít je na jednom místě v App Store je nemilá připomínka. DuckDuckGo je prohlížeč zaměřený na soukromí, který lze nastavit jako výchozí. Jak ve svém tweetu zdůrazňuje, aplikace DuckDuckGo neshromažďuje data, která jsou s vámi spojena.