Nová zpráva od společnosti Sensor Tower tvrdí, že App Store vydělal v první polovině roku 2021 tržby ve výši 41,5 miliard dolarů, což představuje 22,1% růst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.



Společnost zabývající se průzkumem trhu s aplikacemi uvádí, že výdaje spotřebitelů za nákupy v aplikacích, předplatné, prémiové aplikace a hry v App Store byly 1,8krát vyšší než výdaje z Google Play, který za stejné období vydělal 23,4 miliardy dolarů. Aplikace TikTok si v první polovině roku 2021 udržela svoji dominanci, předpokládá se, že spotřebitelé utratili v tomto období více než 920 milionů dolarů, což je o 74% více než v předchozím roce. Aplikace YouTube si udržela své místo jako druhá neherní aplikace s odhadovanou útratou 564,7 milionu dolarů.

Tinder se umístila na třetím místě s odhadovaným výnosem přibližně 520,3 milionů dolarů, zatímco japonská komiksová aplikace Piccoma a platforma Disney+ se umístily na čtvrtém a pátém místě. Odhaduje se, že v obou obchodech došlo za první pololetí k stažení 72,5 miliard aplikací, což je o 1,7% více než za období před rokem, kdy bylo staženo 71,3 miliardy aplikací. Celosvětové výdaje dosáhly ve stejném období téměř 65 miliard dolarů v systémech iOS a Android, přičemž drtivá většina peněz byla utracena za hry.