Reklama
Reklama

Bezpečnostní výzkumníci objevili v App Store 10 aplikací, které obsahovaly adware, podle zprávy Bleeping Computer. Aplikace byly navrženy tak, aby generovaly příjmy vydáváním se za legitimní aplikace a zobrazováním záplavy reklam uživatelům iPhone.



Mobilní aplikace, které objevil tým Satori Threat Intelligence společnosti HUMAN, jsou součástí reklamní podvodné kampaně, kterou nazývají „Scylla“. Jde o třetí vlnu podvodu, který byl poprvé objeven v srpnu 2019, se kterou Apple bojuje. Aplikace jsou v tuto chvíli odstraněny z ‌App Store‌, ale pokud máte nainstalované následující aplikace, měli byste je odstranit:

  • Loot the Castle – com.loot.rcastle.fight.battle (id1602634568)
  • Run Bridge – com.run.bridge.race (id1584737005)
  • Shinning Gun – com.shinning.gun.ios (id1588037078)
  • Racing Legend 3D – com.racing.legend.like (id1589579456)
  • Rope Runner – com.rope.runner.family (id1614987707)
  • Wood Sculptor – com.wood.sculptor.cutter (id1603211466)
  • Fire-Wall – com.fire.wall.poptit (id1540542924)
  • Ninja Critical Hit – wger.ninjacriticalhit.ios (id1514055403)
  • Tony Runs – com.TonyRuns.hra

Aplikace, které se dopouštěly reklamního podvodu, používaly ID balíčku, které se neshodovalo s názvem jejich publikace, takže se inzerentům zdálo, že zobrazení pocházejí ze ziskovější kategorie softwaru. Aplikace zjevně napodobovaly aplikace založené na CTV, přičemž ID se často měnila, aby se vyhnuly detekci. Zatímco 10 aplikací bylo nalezeno v App Store‌, více než 70 bylo nalezeno v Google Play a adware je mnohem závažnějším problémem na zařízeních Android. Proces kontroly App Store společnosti Apple dokázal zmírnit závažnost problému na zařízeních iOS, ale stále existují aplikace, které proklouznou.