Vyšetřování dospělo k závěru, že obrovské množství obsahu se sebepoškozováním na Instagramu i Pinterestu sehrálo klíčovou roli ve smrti 14leté Molly Russell. Vedoucí pracovníci obou společností přiznali, že dívka byla vystavena obsahu, který neměla vidět, a omluvili se za chyby.
Obavy z dopadu sociálních sítí na duševní zdraví teenagerů vzrostly v loňském roce, kdy interní zpráva provedená Instagramem dospěla k závěru, že je škodlivý až pro 20 % dospívajících dívek používajících aplikaci. Nejznepokojivější ze všeho je, že se ukázalo, že zvyšuje riziko sebevraždy. Společnost Meta uvedla, že zpráva zdůrazňovala pouze nejhorší scénáře, ale společnost následně pozastavila svůj projekt Instagram pro děti a zavázala se, že aplikaci udělá vhodnější pro dospívající. 14letá dívka zemřela poté, co zhlédla extrémní množství obsahu se sebepoškozováním na Instagramu i Pinterestu. Během šesti měsíců před svou smrtí se jí líbilo více než 11 000 příspěvků na Instagramu a poté přešla na Pinterest, aby si podobný materiál ve stejném období prohlédla více než 15 000krát.