V novém rozhovoru Craig Federighi a Alan Dye diskutovali o tom, co stojí za funkcí Dynamic Island, která je k dispozici na  iPhone 14 Pro a iPhone 14 Pro Max a jak byla vyvinuta.



Během rozhovoru pro japonský časopis Axis Federighi, který dohlíží na vývoj iOS, řekl, že Dynamic Island představuje první velkou změnu uživatelského rozhraní od ‌vydání iPhonu‌ X před pěti lety. „Je to pravděpodobně první velká změna za pět let od vydání iPhonu X. Před pěti lety jsme ztratili HomeButton s iPhonem X. To zásadně přezkoumalo různé způsoby ovládání iPhonu, například jak odemknout zamykací obrazovku, vrátit se na domovskou obrazovku a jak přepínat aplikace. Tato nová funkce také změnila vzhled iPhonu a přiměla mě znovu přemýšlet o tom, jak spouštět více aplikací, upozornění a jak spravovat probíhající chování na pozadí. Bylo pro nás velmi vzrušující výzvou přenést to, co se děje na našem iPhonu, do tohoto malého interaktivního místa.“

„Za jedním účelem se naši hardwaroví a softwaroví partneři sejdou ve stejném studiu, aby společně problém vyřešili. Tato nová funkce také umožnila zobrazovat výstrahy, oznámení a probíhající operace v reálném čase, aniž by byla vidět hranice mezi hardwarem a softwarem. Myslím, že je to dobrý příklad vývoje Applu,“ uvedl Dye. Když mluvil o tom, kde se vzala myšlenka ‌Dynamic Island‌, Dye řekl, že tým přemýšlel o tom, k čemu by se dal využít prostor navíc v horní části displeje, který vznikl díky menšímu kamerovému systému TrueDepth. Od svého představení získal ‌Dynamic Island‌ pozitivní reakce od uživatelů a zákazníků, přičemž někteří jej označili za jeden z nejlepších návrhů společnosti Apple za poslední roky.