Výzkumník trhu Justin Gutmann podal žalobu na Apple u britského odvolacího soudu a požaduje náhradu škody až pro 25 milionů uživatelů starších modelů iPhonů, kterých se aktualizace týká.



Tvrzení se týká zavedení funkcí správy napájení pro starší iPhony, aby se zabránilo neočekávanému vypnutí na zařízeních s poškozenými bateriemi. Tyto funkce řízení spotřeby omezují procesor na starších iPhonech, což má za následek pomalejší výkon. Gutmann tvrdí, že Apple zavedl funkce, aby zamaskoval skutečnost, že se baterie ‌starších iPhonů nebyly schopny vyrovnat s novými funkcemi iOS a že Apple místo toho, aby stáhl produkty nebo vyměnil baterie, nutil uživatele ke stažení aktualizací softwaru. „Pokud bude tento případ úspěšný, doufám, že dominantní společnosti přehodnotí své obchodní modely a zdrží se tohoto druhu jednání,“ dodal.

Ačkoli byly funkce správy napájení představeny počátkem roku 2017, nebyly až do konce roku 2017 zveřejněny, což vedlo k tomu, že se zákazníci cítili podvedeni. Apple se ve stejném roce omluvil za to, že lépe nevysvětlil, jak může funkce ovlivnit výkon. V roce 2020 společnost také souhlasila s tím, že zaplatí až 500 milionů dolarů za urovnání dlouhotrvajícího hromadného soudního sporu ve Spojených státech. Apple čelil podobným žalobám v Belgii, Chile, Španělsku, Itálii a Portugalsku. Žaloba se týká modelů ‌iPhone‌ 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6S, iPhone 6S Plus, iPhone SE, iPhone 7, iPhone 7 Plus, iPhone 8, iPhone 8 Plus a ‌iPhone‌ X. Požaduje náhradu za každý model a jedná se o žádost o neúčasti, což znamená, že zákazníci se nebudou muset aktivně připojovat k případu, aby měli nárok na odškodné.