Nová data z průzkumu trhu naznačují, že Apple zaznamenal 135% nárůst prodeje iPadů v posledním čtvrtletí loňského roku. Tím předstihl předchozího lídra na trhu společnost Samsung a stal se nejprodávanější značkou tabletů v zemi.



Údaje Canalys ukazují, že čtvrtletní prodeje iPadů vzrostly ze 172 000 ve 4. čtvrtletí 2021 na 404 000 ve stejném čtvrtletí roku 2022. Díky tomu se podíl Applu na trhu dramaticky zvýšil z 13,7 % na 34,7 %. Samsung ve stejném období prodal 354 000 tabletů. Navzdory tomu měl Samsung relativně dobré čtvrtletí, přičemž prodej meziročně vzrostl o 12 %. Jeho tablety si vedly dobře v komerčním segmentu a je pravděpodobné, že se v tomto prostoru ještě prosadí. Lava se ve čtvrtletí umístila na třetím místě a v roce 2022 na čtvrtém místě. Acer a Lenovo obsadily ve 4. čtvrtletí poslední dvě místa v žebříčku pěti nejlepších dodavatelů.