Nová sociální síť Threads od společnosti Meta zaznamenala v den spuštění obrovský nárůst popularity. Více než 10 milionů lidí se registrovalo do aplikace, méně než 10 hodin po vydání.



Popularita je podporována z velké části hlubokou křížovou propagací s Instagramem. Po stažení aplikace z App Store se mohou uživatelé Instagramu jediným klepnutím přihlásit do Threads – se stejným uživatelským jménem – a na vašem profilu na Instagramu se objeví odznak Threads. Vydání aplikace Threads nemohlo být lépe načasováno, vzhledem k chaosu, který panuje na Twitteru. Threads je nejblíže k náhradě za Twitter. Meta aplikaci chytře označila jako produkt Instagramu a oddělila ji od Facebooku. A integrace Instagramu umožňuje lidem velmi snadno začít službu používat, na rozdíl od aplikací jako Mastodon.

Na rozdíl od Mastodon Instagram také povzbudil mnoho známých celebrit a značek, aby si vytvořili profil Threads. Celebrity jako Shakira a společnosti jako Netflix byly k dispozici v aplikaci Threads první den. To pomohlo obejít problém, kdy by aplikace mohla vypadat prázdně. To vše se jasně promítlo do úspěšného prvního dne. Ale to, jak si bude vést Threads v příštích týdnech a měsících, se teprve uvidí. Brzy bude Threads údajně kompatibilní se stejným protokolem ActivityPub, který používá Mastodon, takže se lidé mohou navzájem sledovat napříč sítěmi a volně přenášet svá data, pokud chtějí.