Když byl v roce 2008 oznámen App Store, otevřelo to dveře mnoha vývojářům, aby přinesli hry pro iPhone a iPod touch. Zařízení Apple se stala známá tím, že je možné na nich hrát oblíbené mobilní hry jako Super Monkey Ball, Flight Control a Angry Birds.
Postupem času byly některé z těchto her ukončeny a již nikdy neobdržely aktualizace pro používání na modernějších zařízeních. Ale jeden vývojář vytvořil způsob, jak je hrát na Macu. Společnost Hikari no Yume vydala nástroj nazvaný „touchHLE“. Nástroj umožňuje hrát aplikace vytvořené pro iPhone OS přímo na Macech nebo dokonce počítačích se systémem Windows. Emulovat systém iOS rozhodně není jednoduché a zatím se to podařilo jen velmi málo lidem, vzhledem k tomu, že systém je nejen majetkem společnosti Apple, ale je také navržen tak, aby běžel na konkrétním hardwaru. Jak však dokázali jiní vývojáři, emulace starších verzí operačního systému je poněkud méně obtížná, protože tyto verze mají mnoho známých exploitů a spoléhají na méně složitý hardware.
Hikari se však místo pokusu spustit celý iPhone OS zaměřil na vytvoření nástroje pro spouštění konkrétních aplikací. Jako takový byl touchHLE optimalizován pro emulaci her. Tento nástroj dokáže simulovat dotyky na obrazovce, přehrávat zvuky a dokonce pomocí joysticků nahradit příkazy, které byly používány ve hrách jako Super Monkey Ball. Podle společnosti Hikari jde o projekt, který vytvořila pro sebe. Zároveň byla dostatečně opatrná, aby nepoužila žádný kód napsaný společností Apple, aby se vyhnula obvinění z porušení autorských práv.