Majitelé iPadu, kteří si nechali vyměnit displej servisem třetí strany, hlásí, že poté mají problémy s Apple Pencil – a zdá se, že jde o záměrný krok ze strany společnosti Apple.



Problém se objevuje, když je z jednoho iPadu vytažen displej a namontován na identický model. Arstechnica uvádí, že problém byl identifikován britskou opravárenskou firmou iCorrect. Zákazník přinesl iPad s částečně rozbitým displejem. Zbytek displeje stále fungoval a Apple Pencil s ním fungovala perfektně. iCorrect pak namontoval displej z jiného iPadu – identického modelu, u kterého se vyskytla nesouvisející chyba,  – a Apple Pencil již nefungovala správně. Když jste nakreslili čáru, vypadala spíše zubatá než rovná. Společnost měla podezření, že by se mohlo jednat o další případ, kdy Apple přivázal konkrétní čip ke konkrétnímu displeji, aby zablokoval opravy, a otestovala teorii vytažením paměťového čipu displeje z náhradního iPadu a jeho nasazením. Tím se problém skutečně vyřešil – jak můžete vidět na videu níže.

Ricky Panesar, generální ředitel britské opravárenské firmy iCorrect uvedl, že obrazovky vyměněné na novějších iPadech Pro nezobrazují rovné čáry, když je použita Apple Pencil pod úhlem. „Mají paměťový čip, který je naprogramován tak, aby umožnil, aby Apple Pencil fungovala pouze v případě, že je displej připojen k původní logické desce.“ Tato praxe párování různých součástí tak, aby fungovaly pouze mezi sebou, se nazývá serializace (protože funguje tak, že se sériové číslo zařízení spojí se sériovým číslem součásti v něm). Dříve se objevila s Touch ID i Face ID. Například u iPhonu 12 a iPhonu 13 po výměně displeje přestalo fungovat Face ID, protože se sériovým číslem telefonu je spárován čip ovladače obrazovky.