Nová analýza ukázala, že uživatelé iPhonů utrácejí za aplikace sedmkrát více než uživatelé Androidu, což je mnohem více než bylo naznačeno neoficiálními údaji. Přesnější metriku umožnilo mnohem více údajů, které nyní společnosti musí zveřejňovat, aby vyhověly zákonným požadavkům.



Horace Dediu ze společnosti Asymco, známý svými pečlivě podrobnými analýzami souvisejícími s produkty Apple, řekl, že než byly tyto údaje k dispozici, spoléhal se na jednoduché pravidlo. Nyní o deset let později je k dispozici mnohem více dat. Apple uvádí 650 milionů aktivních uživatelů App Store, zatímco Google uvádí 2,5 miliardy aktivních uživatelů. Můžeme tedy porovnat příjmy z aplikací na uživatele obou platforem vydělením počtem uživatelů. To odpovídá měsíční útratě 10,40 USD pro uživatele iPhone a 1,40 USD pro uživatele Androidu. A to nezahrnuje předplatné služeb Apple.