Podle zprávy Wall Street Journal společnost Meta doufá, že vydání Apple Vision Pro pomůže oživit trh s headsety a přivede více uživatelů k zařízením Quest. Meta v roce 2021 změnila svůj název částečně proto, aby sdělila svou vizi budoucího světa, ve kterém spolu lidé budou komunikovat ve zcela virtuální realitě.



Po třech letech a po investování 50 miliard dolarů se zařízení Meta Quest stěží počítají jako 1 % příjmů společnosti a metaverse zůstává do značné míry mlhavým konceptem, který dosud nedokázal zaujmout zákazníky. Ale s vydáním ‌Apple Vision Pro‌, manažeři společnosti Meta vidí vstup Applu na trh jako potenciální osvěžení, které by podle zdrojů mohlo přilákat více spotřebitelů. Meta také doufá, že tvůrci softwaru budou inspirováni k vývoji aplikací, které přitáhnou uživatele do virtuální reality a umožní více lidem zažít nová virtuální prostředí, přičemž podle společnosti zařízení Quest nabízejí cenově dostupnější alternativu k Vision Pro.