Minulý rok jsme psali o touchHLE, open-source nástroji vytvořeném vývojářem Hikari no Yume k emulaci starých aplikací pro iOS na macOS a Windows. Na základě tohoto projektu se jinému vývojáři podařilo přenést tento nástroj na iOS.
Vývojář sdílí postup své práce na sociální síti X. V posledních týdnech se mu podařilo nejen emulovat některé složitější hry, ale také spustit nástroj na moderních iOS zařízeních. V jednom z příkladů vývojář ukázal klasickou hru Super Monkey Ball na iPhonu SE s iOS 15.8. Ale jaký má smysl emulovat aplikace pro iOS na iOS? Myšlenkou touchHLE je udržet staré hry naživu. S vývojem iOS a ukončením podpory některých rozhraní API nejsou aplikace, které jsou příliš staré a již nedostávají aktualizace, kompatibilní s nejnovějšími verzemi operačního systému. Například moderní iPhony a iPady neumějí spouštět 32bitové aplikace, takže nemohou spouštět většinu aplikací z prvních dnů App Store. S touchHLE budou mít ti, kterým tyto aplikace a hry chybí, další šanci si je znovu zahrát, aniž by měli staré zařízení.
From that point, everything else is more or less strait-forward to hack. (well, texture coordinates is still wrong…)
Please enjoy my exquisite collection of different rendering issues: pic.twitter.com/PMGBWGV0gI
— ciciplusplus (@ciciplusplus) January 20, 2024