Nová zpráva naznačuje, že Apple se letos chystá prodat přibližně 8,5 milionu kusů iPadu Pro s OLED displejem. Zajímavé je, že společnost očekává, že 13palcový model bude nejpopulárnější.



Očekává se, že největší změnou v tomto roce bude přechod z LCD displejů na OLED.
OLED displej nabízí čtyři hlavní výhody oproti LCD. Za prvé, protože není potřeba samostatná vrstva podsvícení, iPady mohou být tenčí. Nedostatek podsvícení také znamená, že černá může být skutečně černá, protože pixely lze vypnout a zpoza panelu neprosakuje žádné světlo. Za třetí a ze stejného důvodu je OLED energeticky účinnější, protože světlo vyzařují pouze potřebné pixely. A konečně, barvy mohou být živější než u LCD displejů. Na druhou stranu, OLED není tak jasný; sytější barvy mohou být méně přesné; a obrazovky mohou trpět vypálením.

Digitimes uvádí, že Apple rozděluje výrobu displejů mezi dva dodavatele, Samsung vyrábí displej pro 11palcový model a LG získává objednávky na 13palcový model (který web stále označuje jako 12,9palcový). Společnost LGD byla vybrána jako dodavatel OLED pro 12,9palcový model s plánovanou výrobou kolem 4,5 milionu kusů v roce 2024. Naproti tomu SDC byla vybrána jako dodavatel OLED pro 11palcový model s plánuje se výroba kolem 4 milionů kusů v roce 2024. OLED je dražší než LCD, přičemž se očekává, že se tato skutečnost projeví v cenách nových modelů.  Očekává se, že Apple oznámí nové modely tento měsíc, možná již příští týden.