Apple loni spustil svůj hardwarový diagnostický nástroj pro každého, kdo se zajímá o opravy, v rámci svého programu Self Service Repair. Předtím byl software omezen na prodejny Apple a autorizované poskytovatele služeb (AASP).



Společnost iFixit nyní sdílela analýzu diagnostického nástroje společnosti Apple a toho, jak je užitečný. Pro ty, kteří to neznají, diagnostické nástroje Apple pomáhají technikům najít hardwarové chyby v zařízení spuštěním řady ověřovacích testů. Dokáže například identifikovat problémy s displejem, kabely a kamerami, aniž by člověk musel ručně testovat každou z těchto částí. Po zavedení programu Self Service Repair Apple zpřístupnil tento nástroj všem. Podle iFixit jsou nástroje Apple docela užitečné, i když existují určitá omezení. „Pokud nástroj zjistí problém, může vám poskytnout něco užitečného, například číslo článku podpory Apple, podle kterého byste měli problém vyřešit,“ vysvětluje iFixit.

Zároveň jsou některé informace zobrazované diagnostickým nástrojem značně matoucí. V některých případech jen uvádí, že byl detekován neoriginální komponent, místo aby ukazoval, zda má nebo nemá problém. Samozřejmě to může být hlavně proto, že nástroj byl vytvořen, aby řekl technikům Apple, zda má zařízení všechny originální díly, aby zkontrolovali, zda má nárok na opravy v rámci záruky. iFixit tvrdí, že Apple dělá „to, co je požadováno“ podle zákonů, ale společnost by mohla udělat mnohem víc, aby pomohla svým zákazníkům. I tak může nástroj někomu, kdo kupuje použitý iPhone, pomoci zkontrolovat, zda je se zařízením vše v pořádku nebo zda má skutečně všechny originální díly. Celou analýzu si můžete přečíst na webu iFixit.