Evropská komise schválila novou legislativou o „právu na opravu“, jejímž cílem je spotřebitelům usnadnit opravu rozbitých zařízení, i když jsou produkty po záruce.
EU již vyžaduje, aby společnosti nabízely dvouletou minimální záruku na běžné domácí spotřebiče a elektroniku, jako jsou chytré telefony, televize, pračky a vysavače, ale nová pravidla ji rozšíří o další požadavky. Podle legislativy platí, že pokud se spotřebitel rozhodne pro záruční opravu zařízení, musí být záruka prodloužena o rok. Spotřebitelé si také mohou zapůjčit zařízení během opravy svého zařízení, a pokud jej nelze opravit, mají právo zvolit si jako alternativu repasované zařízení. Po uplynutí záruky na produkt jsou společnosti stále povinny opravovat zařízení za „rozumnou cenu“, aby spotřebitele záměrně neodrazovaly od opravy. Výrobcům bude rovněž zakázáno používat „hardwarové nebo softwarové překážky k opravám“.
Výrobci navíc nebudou moci odmítnout opravu výrobku pouze z ekonomických důvodů nebo proto, že jej dříve opravoval někdo jiný. Firmy budou mít povinnost zveřejňovat informace o svých službách, včetně orientačních cen nejčastějších oprav. Legislativa vstoupí v platnost po formálním schválení Radou s tím, že směrnice začne platit 20 dní po jejím zveřejnění. Společnost Apple bude pravděpodobně ovlivněna legislativou, zejména s ohledem na její kontroverzní požadavek na „párování součástí“, který brání výměně určitých součástí zařízení třetími stranami. V současné době, pokud je komponent iPhonu nahrazen podobnou neoficiální náhradou třetí stranou, systém ji nemusí rozpoznat. Znění nových pravidel EU naznačuje, že to již nebude povoleno.