Počet aktivací nových iPhonů je podle nové zprávy Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) velmi nízký. CIRP poznamenává, že základna aktivovaných iPhonů je však vyšší.
Čísla ukazují, že podíl nově aktivovaných iPhonů za poslední rok klesl ze 40 % na 33 %, což naznačuje posun od vyšších tržních podílů, které Apple zaznamenal v minulosti. V minulosti, přibližně v době, kdy konkurenti jako Blackberry a telefony s Windows převládali, se podíl nově aktivovaných iPhonů pohyboval kolem jedné třetiny. To se neustále zvyšovalo až do prvního roku pandemie COVID-19, kdy k prudkému nárůstu aktivací přispěly různé faktory.
Zdá se však, že podíl Apple se vrátil ke svému dlouhodobému průměru, přičemž dvě ze tří nových aktivací smartphonů jsou nyní ze zařízení Android. CIRP naznačuje, že pokles je způsoben zvýšenou cenou moderních smartphonů a také lepší odolností. I když se inovace zpomalily, došlo k posunu od dvouletých nákupů, což znamenaná, že si zákazníci nechávají svá zařízení déle. Zdá se, že tento trend ovlivňuje prodej iPhonů výrazněji než prodeje zařízení Android.