V loňském roce společnost GM oznámila, že plánuje u svých nových elektrických vozidel přestat poskytovat ‌CarPlay‌, počínaje vozem Chevrolet Blazer EV 2024. Místo toho automobilka představila vlastní platformu.



Tento přechod je součástí strategického zaměření společnosti GM směrem k vylepšení jejích softwarových schopností a zvýšení příjmů z digitálních služeb. Tato změna se však neobešla bez překážek, protože řada zákazníků a automobilových recenzentů hlásila technické problémy spojené s novým systémem. ‌CarPlay‌ se stal základem většiny nových vozidel a nabízí řidičům známé rozhraní, které zrcadlí funkce jejich iPhonu na palubní desku vozidla. Apple v roce 2022 uvedl, že 79 % kupujících při zvažování nákupu nového vozidla trvalo na podpoře ‌CarPlay‌. Nový interní systém GM, Ultifi, je koncipován jako komplexní digitální platforma, která nabízí řadu služeb, jako je navigace a streamování médií, rozšířené o doplňky na bázi předplatného, které zvyšují příjmy.

Navzdory těmto funkcím se uživatelé setkali s několika překážkami, jako jsou softwarové poruchy. Výsledek rozhodnutí GM by mohl významně ovlivnit budoucí průmysl. Pokud GM dokáže vylepšit Ultifi na uživatelsky přívětivou platformu, která konkuruje nebo překoná ‌CarPlay‌, může to být impulz pro ostatní automobilky, aby jej následovali. A naopak, pokud budou spotřebitelé i nadále upřednostňovat zavedené systémy jako ‌CarPlay‌, automobilky se mohou ocitnout v obtížné situaci a budou muset vyvážit své firemní zájmy a preference spotřebitelů. Podívejte se na celý článek Bloomberg, kde najdete další informace.