Prodeje iPhonů v Číně klesaly čtvrtý měsíc po sobě, a to uprostřed prudkého poklesu všech nečínských značek. Prodej smartphonů zahraničních značek meziročně klesl o 47 %, což vysvětluje rozhodnutí společnosti Apple snížit cenu současných iPhonů v zemi.
Apple je v posledních letech pod rostoucím tlakem kvůli kombinaci vládního tlaku na spotřebitele, aby kupovali čínské značky, a překvapivého opětovného objevení Huawei jako prémiové značky smartphonů. Podle místní zprávy je nyní používání iPhonu v Číně některými lidmi považováno za trapné. Apple byl několik let chráněn zákazem vývozu 5G čipů do Číny, což znamenalo, že Huawei již nemohl účinně konkurovat iPhonům. Čínské značce se však v roce 2023 nějak podařilo získat čipy 5G, což jí umožnilo znovu konkurovat společnosti Apple. Apple nechtěl nabízet oficiální slevy a raději tiše nabízel snížení cen prodejcům třetích stran.
Společnost však začala oficiálně zlevňovat iPhony již v roce 2022 a od té doby tak učinila při řadě příležitostí. Posledním příkladem je novoroční promo akce, která začala včera. Není to jen Apple: nová zpráva citovaná agenturou Reuters ukázala, že prodeje všech nečínských značek smartphonů nadále klesají. Prodej chytrých telefonů zahraničních značek v Číně, včetně iPhonu od Apple, v listopadu klesly o 47,4 % oproti předchozímu roku, podle údajů zveřejněných v pátek od vládní výzkumné firmy, což je pokles čtvrtý měsíc po sobě.