Podle nové zprávy od Counterpoint Research si Apple i v roce 2025 udrží vedoucí postavení na globálním trhu bezdrátových sluchátek – zejména díky silné značce a příjmům z prémiových modelů AirPods Pro.
Přesto se očekává, že celkový růst trhu zpomalí a hlavní motorem prodejů se stanou levnější modely konkurence. Apple sází na vydání AirPods Pro 3, které by měly přinést vylepšený prostorový zvuk a zdravotní funkce. Očekává se, že půjde o žádanou změnu pro současné uživatele, což pomůže Applu udržet si pozici v prémiovém segmentu. Ale jak upozorňuje Counterpoint, díky vyšší ceně Apple nebude hlavním tahounem růstu trhu. Růst objemových prodejů se čeká spíše u levnějších značek, zejména v rozvojových trzích.
Mírný pokles podílu, ale bez ztráty dominantního postavení
Přestože Apple v roce 2025 zůstane nejvýdělečnější značkou a nejznámějším jménem, jeho tržní podíl se nepatrně sníží. Důvodem je nárůst prodejů dostupných modelů. Xiaomi a JBL mají být hlavními konkurenty v tomto segmentu. Apple zůstává nepřekonatelný v oblasti prémiových funkcí, ale z hlediska objemu se jeho růst bude znovu zrychlovat pravděpodobně až v roce 2027, kdy se očekává nová generace základních AirPods včetně levnější verze s potlačením hluku (ANC).