Společnost Apple oznámila, že aktualizuje svá pravidla App Storu a poplatky pro vývojáře v Evropské unii, aby splňovala požadavky zákona Digital Markets Act. V dnešním článku si shrneme, co se změnilo.



Aplikace distribuované v EU nyní mohou obsahovat informace o možnostech nákupu mimo App Store a nabídkách digitálního zboží dostupného prostřednictvím webových stránek, alternativních obchodů s aplikacemi nebo jiných aplikací. Vývojáři mohou zákazníkům umožnit přístup k alternativním možnostem nákupu mimo aplikaci, v aplikaci prostřednictvím webového zobrazení nebo prostřednictvím nativního rozhraní aplikace. Vývojáři budou moci ve svých aplikacích nabízet propagační akce s nabídkami a mohou zahrnout informace o cenách předplatného nebo jakékoli jiné nabídky dostupné v aplikaci nebo mimo ni. Mohou existovat odkazy, na které lze klepnout, nebo je naskenovat, a neexistují žádná omezení pro adresy URL.

Apple uvádí, že vývojáři, kteří se rozhodnou propagovat nabídky digitálního zboží a služeb, budou muset souhlasit s novými obchodními podmínkami a zaplatit počáteční poplatek za akvizici a poplatek za služby obchodu. Aplikace, které také využívají nárok na externí odkaz na nákup StoreKit, budou muset také zaplatit novou provizi za základní technologii. Do 1. ledna 2026 plánuje Apple přejít na jednotný obchodní model v EU pro všechny vývojáře. Nová pravidla společnosti Apple jsou složitá, proto se vývojářům, kteří distribuují aplikace v EU, doporučuje, aby si přečetli nové informace od společnosti Apple.