Společnosti Apple se ve druhém čtvrtletí roku 2025 podařilo dosáhnout meziročního růstu prodejů iPhonů v Číně – poprvé za poslední dva roky. Podle nejnovějších údajů od analytické společnosti Counterpoint Research zaznamenal Apple v období od 1. dubna do 22. června nárůst prodejů o 8 %, a to navzdory dlouhodobému útlumu na tomto trhu.



K obratu výrazně přispěly slevy, které Apple a jeho partneři spustili v květnu – krátce před tradičním čínským nákupním svátkem „618“. Online platformy jako JD.com a Tmall nabízely velké slevy na modely z řady iPhone 16. Apple současně zvýšil hodnotu výkupních bonusů za starší iPhony, aby motivoval uživatele k nákupu nových zařízení.

Náročné období: poklesy tržeb a silná konkurence

Od třetího čtvrtletí 2022 až do začátku roku 2025 Apple v Číně zaznamenával meziroční poklesy tržeb téměř v každém čtvrtletí. Mezi hlavní příčiny patřilo geopolitické napětí a obchodní restrikce, omezení používání iPhonů ve vládních institucích a rostoucí konkurence ze strany domácích značek, zejména Huawei, Xiaomi a Oppo. Ve druhém čtvrtletí 2025 se Apple umístil na třetím místě, přičemž Huawei dosáhl 12% růstu a Vivo naopak klesl o 9 %. Celý čínský trh s chytrými telefony přitom vzrostl jen o 1 %.

Budoucnost je nejistá

Přestože se jedná o povzbudivý signál, analytici z Counterpoint Research varují, že růst Applu nemusí být udržitelný. Vládní dotace na nákup chytrých telefonů by totiž měly být ve druhé polovině roku 2025 postupně omezeny, což by mohlo snížit poptávku. Čína je pro Apple klíčovým trhem. Skutečný dopad bude jasnější po zveřejnění zisku za třetí fiskální čtvrtletí, který Apple oznámí 31. července 2025.