Modely iPhone 8, iPhone 8 Plus a iPhone X, kterým byl opraven nový displej v autorizovaných servisech, které nejsou certifikovány společností Apple, a to i při použití originálních součástí Apple mají problém s funkčností snímače okolního světla.



Podle společnosti Engadget komunita pro opravy náhradních dílů potvrdila problém v několika zemích i v několika verzích iOS, včetně iOS 11.1, iOS 11.2 a iOS 11.3. Engadget také zažil chybu po výměně displeje dvou nových iPhonů, které deaktivovaly snímač okolního světla. „Potvrzuji, že dokonce i výměna displejů dvou zcela nových telefonů iPhone způsobila, že snímač okolního světla přestal pracovat. Experimenty ukázaly, že během zavádění systému iOS je senzor vypnut.“ Není známo, zda je vypnutí senzoru okolního světla po výměně displeje součástí nebo chybou.

Tato chyba byla známá jako chyba „Chyba 53“ a společnost Apple v té době potvrdila, že úmyslně vypne Touch ID po neoprávněných opravách třetích stran, které používají neoriginální součásti z důvodu problémů s bezpečností a ověřením. Apple může používat senzor okolního světla jako „testovací“ pro řízení procesu opravy a propojení hardwaru s logickými deskami, takže pokud je opraven mimo síť Apple, nefunguje. Toto sdělení ale nebylo potvrzeno.

Apple ještě komentoval problém s čidlem okolního světla, který ovlivňuje modely iPhone 8, iPhone 8 Plus a iPhone X, které byly opraveny poskytovateli jiných služeb než Apple, a je zde také samostatná, ale nesouvisející chyba, která se zdá, že má dopad na některé displeje iPhone 8. Jak bylo včera odhaleno, některé modely iPhone 8 a 8 Plus, které byly vybaveny náhradními díly po vydání verze iOS 11.3 mají v opravených zařízeních zakázané dotykové funkce. Pro uživatele, kteří nechtějí mít potíže s nefunkčními komponentami iPhone, je zpráva společnosti Apple jasná: navštivte obchod Apple nebo autorizovaného poskytovatele služeb společnosti Apple, abyste zabránili vážným problémům.

U zařízení, které již nejsou v záruce, mohou být autorizované opravy neúměrně drahé, což zákazníkům poskytuje omezené možnosti. Tyto zprávy o problémech s opravami přicházejí v době, kdy Apple pracuje na boji proti právním předpisům „Právo na opravu“ v několika státech, což by potenciálně vyžadovalo, aby výrobci telefonů poskytovali informace o opravách, náhradních součástech a diagnostických nástrojích jak majitelům produktů, tak nezávislým opravnám.

Zdroj: macrumors.com