Zpráva publikovaná společností Common Sense uvádí, že lidé ve věku 13-17 let upřednostňují textové zprávy před přímými konverzacemi. Společnost se označuje za vedoucí nezávislou neziskovou organizaci, která se věnuje pomoci dětem prosperovat ve světě médií a technologií.
Podíl dospívajících, kteří dávají přednost osobnímu kontaktu, klesl z 49% v roce 2012 na 32% v roce 2018. Textování je nyní oblíbeným způsobem komunikace. 33% mladistvých říká, že si přejí, aby jejich rodiče trávili méně času na svých zařízeních, což představuje nárůst z 21% v roce 2012. Dále 54% dospívajících souhlasí s tím, že používání sociálních médií jim často odvádí pozornost, když jsou s lidmi a 44% se domnívá, že je jim nepříjemné, když jejich přátelé používají své telefony, když s nimi hovoří. Přesto 55% respondentů říká, že téměř nikdy nepoužívají svá zařízení, když jsou s přáteli.