Když se Apple připravuje na implementaci změn transparentnosti sledování aplikací v iOS 14.5, CNBC hovořila s několika bývalými zaměstnanci Facebooku, aby získala podrobnosti o tom, proč byl Facebook tak silně proti plánovaným aktualizacím ochrany soukromí.



Od letošního jara bude Facebook a další vývojáři aplikací potřebovat získat výslovné povolení k přístupu k reklamnímu identifikátoru uživatele nebo IDFA. Jedním z hlavních argumentů Facebooku je, že změny společnosti Apple ublíží podnikům, které používají reklamní nástroje Facebooku. Méně údajů o sledování reklam zabrání Facebooku a jeho klientům v cílení reklam tak efektivně, jak mohou nyní. Transparentnost sledování aplikací bude ohrožovat sledování konverzí po zhlédnutí Facebooku, metriku, která umožňuje reklamním společnostem zjistit, kolik lidí vidělo reklamu. Bude také ovlivněna síť Audience Network společnosti Facebook, která poskytuje reklamy v aplikacích jiných než Facebook. Facebook plánuje požádat uživatele o povolení přístupu k IDFA a testuje formulaci, která naznačuje, že sledování poskytne lepší zážitek z reklamy.