Podle nového průzkumu více uživatelů důvěřuje společnostem Amazon a Google, jak zpracovávají jejich osobní data, než Apple, zatímco uživatelé v drtivé většině nedůvěřují Facebooku, TikToku a Instagramu.
Průzkum, který provedl The Washington Post, se zaměřil na více než 1000 uživatelů v USA o tom, jak moc důvěřují tomu, že Facebook, TikTok, Instagram, WhatsApp, YouTube, Google, Microsoft, Apple a Amazon, zodpovědně nakládají s jejich uživatelskými daty. Uživatelé byli dotazováni na to, zda důvěřují společnostem a platformám „velmi“, „hodně“, „ne moc“ nebo „vůbec ne“, přičemž uživatelé také mohli prohlásit, že na danou společnost nemají žádný názor. Mezi respondenty 18% uvedlo, že „velmi důvěřují“ Applu, zatímco Google a Amazon dosáhly 14 %. Ale v kategorii „dobré zpracování dat“ se do vedení dostal Amazon s 39 %, Google s 34 % a Apple na konci s 26 %. Zkombinujeme-li tyto dvě kategorie, celkové skóre společnosti Apple bylo 44%, Google získal 48% a 53% Amazon. Negativní je, že údaje z průzkumu ukázaly, že 40% dotázaných uvedlo, že vůbec nedůvěřují Facebooku.