Už je to skoro rok, co Apple představil iOS 14.5 s funkcí Transparentnost sledování aplikací, která uživatelům umožňuje zvolit, zda chtějí být sledováni aplikacemi třetích stran.



Zatímco počet uživatelů, kteří se rozhodli nechat aplikace sledovat, byl zpočátku nízký, nový výzkum společnosti Adjust ukazuje, že někteří lidé změnili názor. Podle výzkumné firmy se vývojáři obávali, že nová funkce poškodí trh mobilních aplikací, který silně závisí na reklamách. V květnu 2021 byl počet lidí, kteří nechali sledování zapnuté přibližně 16 %. Nyní toto číslo o rok později vzrostlo na 25 %. U her je toto číslo ještě vyšší – 30 % uživatelů umožnilo vývojářům shromažďovat jejich data pro reklamy. Čísla jsou založena na globálním výzkumu, který bere v úvahu 2 000 nejoblíbenějších aplikací v databázi Adjust. V některých případech dosáhlo číslo až na 75 %. Adjust poznamenává, že čísla se liší od aplikace k aplikaci, ale společnost se domnívá, že více uživatelů chce využívat personalizované reklamy.