Apple Watch Ultra jsou odolnější chytré hodinky zaměřené na turisty, dobrodruhy a sportovce. Jednou z mnoha jedinečných funkcí je přidání třetího tlačítka s názvem Akce. Tento článek ukazuje, na co vám může toto tlačítko posloužit.
Jasně oranžové tlačítko se nachází vedle displeje na levé straně titanového pouzdra Apple Watch Ultra, mezi duálními reproduktory a sirénou.
Aktivace sirény
Stisknutím a podržením tlačítka Akce aktivujete vestavěnou 86decibelovou sirénu, která je slyšitelná až na vzdálenost 180 metrů a je určena k přivolání pomoci v případě nouze.
Vlastní akce
Tlačítko Akce je také přizpůsobitelné, což znamená, že může provádět jakoukoli funkci, kterou nastavíte. Uživatelé Apple Watch Ultra si mohou při nastavování svého zařízení vybrat počáteční funkci pro tlačítko Akce. Později mohou tuto volbu upravit v Nastavení, kde je v nové části uveden seznam aplikací, které tlačítko podporují. Mezi příklady toho, k čemu lze tlačítko použít, patří spuštění Backtrack (který využívá data GPS k vytvoření cesty, kde jste byli, abyste mohli sledovat své kroky), zahájení tréninku a zahájení ponoru. Můžete však také nastavit systémové funkce jako je zapínání a vypínání svítilny, označení trasového bodu kompasu nebo spuštění stopek.
Přiřazení zkratek
Vzhledem k tomu, že tlačítko Akce je poháněno App Intents API, které Apple představil na WWDC v červnu, uživatelé Apple Watch Ultra mu budou moci přiřazovat také zkratky, což přináší obrovský potenciál pro přizpůsobení, jako je možnost ovládat příslušenství pro chytrou domácnost.
The Apple Watch Ultra’s Action Button is powered by some awesome new App Intents APIs. You will be able to build your own apps to integrate with it, like a hockey app that uses the button to record goals! And for users, the button can kick off any Shortcut you want!
— Michael Gorbach (@mgorbach) September 7, 2022
Multifunkční použití
V závislosti na tom, jakou aplikaci se tlačítko Akce používá k ovládání, si uživatelé Apple Watch Ultra budou moci v některých případech vybrat další akce pro následující stisknutí. Lidé by mohli používat tlačítko Akce, aniž by se dívali na obrazovku, takže následné stisknutí tlačítka by mělo logicky plynout od prvního stisknutí a zároveň dávat smysl v aktuálním kontextu. Například aplikace cvičení může uživateli umožnit zahájit trénink prvním stisknutím tlačítka a dalším stisknutím jej ukončit.