Apple se dnes Thajsku omluvil za způsob, jakým byla tato země zobrazena v červencovém krátkém filmu „The Underdogs“ a video bylo také odstraněno z YouTube kanálu společnosti Apple.
V reklamě, která byla zveřejněna 18. července, cestoval designérský tým smolařů do Bangkoku a Rayongu v Thajsku kvůli projektu a byli vyobrazeni, jak cestují v tuk-tuku a bydlí ve zchátralém hotelu. Obyvatelé Thajska považovali zobrazení Thajska za urážlivé a na sociálních sítích kritizovali Apple za to, že zemi zobrazuje podle zastaralých stereotypů. Video podle Bangkok Post způsobilo, že Thajsko vypadalo „technologicky nenáročné a nedostatečně vyvinuté“. „Thajci jsou s reklamou hluboce nespokojeni,“ řekl mluvčí thajského výboru Sněmovny reprezentantů pro cestovní ruch Sattra Sripan. „Doporučuji Thajcům, aby přestali používat produkty Apple a přešli na jiné značky.“ Řekl, že turistický výbor plánuje pozvat zástupce Applu a státní agentury k projednání. Apple ve svém prohlášení pro Bangkok Post dnes ráno uvedl, že jej mrzí, že Thajsko bylo zobrazeno nepřesně, a potvrdil, že reklama byla stažena.
Apple’s latest short film commercial 'The Underdogs: OOO (Out Of Office)' that aims to represent its gadgets filmed in Thailand has sparked criticism among Thai people as the commercial portrays Thailand in a low-tech and underdeveloped mood and tone, using a warm colour in… pic.twitter.com/yYgAXCDFUd
— Bangkok Post (@BangkokPostNews) July 26, 2024