iPhone 6s 1 iconI letos Apple představil na svém eventu, který se jmenoval „Hey Siri give us a hint“ nový iPhone 6s. Přinášíme Vám exkluzivní recenzi tohoto produktu, ještě před oficiálním zahájením prodeje iPhonu 6s / 6s Plus v ČR, který dle našeho názoru v redakci patří k těm nejvydařenějším. Jako každý rok na sebe strhává představení novinek od Applu velkou pozornost, nejinak tomu bylo letos.

Ergonomie

Pro uživatele, kteří byli zvyklí na iPhone 6 není držení nového iPhonu 6s žádnou novinkou. Osobně se nám drží v rukou pohodlně s krytem i bez krytu. Pro psaní se však lépe hodí držet mobil oběma rukama. 6s je o něco těžší a také tlustší než loňský model. Konkrétní rozměry jsou: 138,3 x 67,1 x 7,1 mm.

slide-1000x360_71

Displej

Jednou z hlavních novinek, kterou s sebou přinesl nový iPhone 6s je bezesporu 3D Force Touch displej. Tuto funkci lze velmi dobře využít v nativní aplikaci fotoaparát, u které se při silnějším stisku obrazky objeví nabídky s různými režimy focení, popřípadě záznamu videa. Za možnou nevyladěnost aplikace považujeme to, že musíte vyzkoušet, které aplikace 3D Force Touch podporují. 3D Force Touch jsme zatím vyzkoušeli u již zmíněného fotoaparátu, prohlížeči Safari a aplikaci Mail. Po krátké době si však jistě zapamatujete, které aplikace tuto skvělou funkci podporují či nikoliv.

Retina displej zajišťuje vysokou kvalitu obrazu, rozlišení dosahuje hodnot 1334 x 750 pixelů, tedy stejně jako u iPhone 6. Obrazovka je na slunci velmi dobře čitelná, tudíž nemusíte používat nic, abyste si obrazovku zastínili. Nový 3D Force Touch displej je zajisté jedna z věcí, která Vás přinutí koupit si nový iPhone 6s.

Výdrž baterie

I když má nový iPhone 6s Retina displej, jeho výdrž baterie je při normálním používání na dobré úrovni a výkon zůstal zachován. V našem případě používáme v průběhu dne aplikace jako je Instagram, Messenger, Facebook a iMessage a telefon zapojíme do nabíječky krátce před tím, než jedeme spát. Při používání aplikací, které jsou náročnější na baterii se vybíjí samozřejmě rychleji, například pokud dopoledne hodně fotíte nebo natáčíte videa je nutné připojit nový iPhone do nabíječky okole čtvrté hodiny odpolední.

7

Fotoaparát a fotografie

Velkou změnou prošel fotoaparát, který má nyní 12 MPx a přední FaceTime kamera nově 5 MPx. Můžeme říci, že ve fotoaparátu pociťujeme největší změnu, jaká u iPhonu celkově přišla. Fotografie focené za tmy mají mnohem větší kvalitu. Fotografie vyfocené přes den nemají chybu. Video můžete natáčet v rozlišení 3840 x 2160 pixeů, tedy ve 4K. Natočená videa vypadají, jako by se natočená scéna odehrávala před Vámi a Vy ji viděli na vlastní oči, opravdu, tak je natočené video kvalitní.

Live photos v galerii nás velmi mile překvapily. Pohyblivá fotografie se zvukovým záznamem nás doslova uchvátila. Tato fotografie jde nastavit i jako pozadí plochy nebo uzamčenou obrazovku, rozpohybujete ji pak silnějším stlačení 3D Force Touch displeje.

6

Kvalita hovorů a zvuk

Kvalita hovorů je velmi dobrá, vše je slyšet čistě a bez šumu. Pokud šum uslyšíte, chyba určitě nebude ve Vašem iPhonu. Díky propracované technologii systému mikrofonů vás druhá strana uslyší velmi dobře. Vestavěné reproduktory hrají kvalitně a hlasitě, zatím jsme neměli nikdy nastavenou hlasitost na maximum. Poslech hudby je však skvělým zážitek.

Uživatelské prostředí

Vše funguje velmi svižně a plynule. iOS 9.0.2, který máme na iPhone 6s nainstalovaný pracuje bezchybně. Po vyladění 3D Force Touch displaje bude vše dokonalé. Uživatelské prostředí je jednoduché a přátelsky zpracované, jak jsem u Applu zvyklí.

slide-1000x360_69

Shrnutí

Nový mobilní telefon iPhone 6s je velkým hráčem pro všechny ostatní mobilní telefony. Přidaná kapacita paměti RAM a nový procesor Apple A9 odvádí výbornou práci. Telefon lze držet a olvádat bez problémů v jedné ruce. Velkou novinkou je 3D Force Touch displej, který přináší obrovské možnosti, avšak čeká na úplné doladění v systému. Výdrž baterie je velmi dobrá, při používání různých aplikací přes den se nabíjí nový iPhone 6s hlavně přes noc. Další příjemnou změnou je nový iSight fotoaparát s 12 MPx, který disponuje funkcemi Live Photos a natáčení videa ve 4K rozlišení. Vše funguje plynule a bez problémů.

Za naší redakci rozhodně doporučujeme!

Oficiální ceny iPhonu 6s / 6s Plus pro ČR se můžete dočíst přímo zde.

slide-1000x360_68