Výzkum několika univerzit potvrdil, že se Siri zlepšila v jednání při krizových situacích. Dříve se často stávalo, že pokud na Siri mluvil rozechvělý hlas při krizové situaci, nebyl rozpoznán. Výzkumníci ze Stanfordu nyní hlásí změnu klepšímu.
Když byl minulý rok prováděný výzkum toho, jak virtuální asistenti, jako je Siri nebo konkurenční Cortana, reagují v krizových situacích, byl zjištěn nelibí výsledek. Často se stávalo, že pokud na virtuální asistentku promluvil otřesený člověk v krizové situaci, nerozpoznala hlas nebo nabídla výsledky vyhledávání.
Nově by ale Siri měla rozpoznávat krizové situace a na určité otázky by vám neměla jen nabídnout vyhledávání na webu. Třeba na větu „I’m feeling depressed“ – tedy „Mám deprese.“ vám Siri doporučí si s někým promluvit.
Nově by také měla reagovat, pokud se jí svěříte, že jste byli znásilněni a doporučí vám číslo na krizovou linku. Podobně reaguje při hlášení srdeční zástavy a dalších zdravotních problémech.
Tato vylepšení jsou rozhodně krokem kupředu. Virtuální asistenti v sobě skrývají veliký potenciál. Rana el Kaliouby, ředitelka společnosti Affectiva, která se zabývá výzkumem emocí dokonce uvažuje o tom, že by virtuální asistenti mohli rozpoznávat nálady člověka a podle toho jim pomáhat třeba v boji proti zlozvykům.