Generální ředitel společnosti Facebook Mark Zuckerberg dnes odpoledne oznámil několik významných změn, které přicházejí na Facebook News Feed a sníží obsah zobrazovaný od vydavatelů, místo toho zvýrazní obsah rodiny a přátel.



Podle Zuckerberga, zpětná vazba od uživatelů Facebooku navrhuje obsah od firem, značek a média vytlačující osobní obsah od přátel a to chce Facebook opravit. Spíše než snažit se pomoci uživatelům Facebooku najít relevantní obsah, pomůže jim nyní najít „smysluplné společenské interakce“.

Zuckerberg říká, že to bude trvat několik měsíců, než začne nové zaměření fungovat, ale první změna přichází do News Feedu, který bude obsahovat více obsahu od rodiny, přátel a skupin. Bude zobrazen méně veřejného obsahu a zobrazené informace by měly podporovat smysluplné interakce.

Zuckerberg očekává, že prostřednictvím těchto změn očekává angažovanost a čas strávený lidmi na Facebooku, ale čas strávený na Facebooku bude „cennější“. Dělat správnou věc, jak říká, bude to v dlouhodobém horizontu „dobré pro komunitu“ a firmu Facebook.

Jinak by se dalo říci, co Facebook neustále ořezává v dosahu, tak zase vrací, jenom firmy a stránky budou mít opět menší dosah, protože bude upřednostněn dosah rodiny a přátel.