Spotify se pravděpodobně jen tak nevzdává a potom co Apple začal prodávat HomePod pro svojí streamovací službu Apple Music bude pravděpodobně Spotify následovat. Spotify totiž nabízí nové pracovní pozice pro spuštění produktu Physical Spotify, prostřednictvím Music Ally.
Spotify hledá operačního manažera: hardwarových produktů, vedoucího produktů: hardwarová produkce a projektového manažear: výroba hardwaru a inženýrství.
Podle stránky operačního manažera je Spotify „na cestě“ k vývoji a uvedení svých „prvotních fyzických produktů“, což potenciálně narazí na nadcházejícího soupeře a to zařízení HomePod. Přestože stránky se seznamem pracovních míst nejsou úplným potvrzením vstupu společnosti Spotify na trh inteligentních reproduktorů, pokud jde o fyzický hardware, nějaký druh streamování hudby pro Spotify dává rozhodně smysl. „Připojený hardware“ může odkazovat také na zařízení, jako jsou bezdrátová sluchátka a další hudební produkty.
Spotify reproduktor by vstoupil na trh jako konkurenta produktů Apple HomePod, který nyní může přehrávat Spotify, ale postrádá hlubokou integraci se službou a místo toho upřednostňuje Apple Music. Mluvčí společnosti Spotify by to mohl převrátit a soustředit se na vlastní zákaznické společnosti, které mají na celém světě trh s více než 140 miliony zákazníků, kteří by mohli mít zájem o reproduktor zaměřený na Spotify.
Vzniká tady přímá konkurece s největší základnou posluchačů na světě a to může být pro Apple problém. Apple Music by mohlo Spotify dohnat už letos v létě a to v USA, pokud se udrží tento stejný růst. Z hlediska celosvětových čísel má Spotify stále přibližně 70 milionů placených odběratelů ve srovnání s 36 milióny odběratelů Apple Music.