Šéf pro služby společnosti Apple – Eddy Cue, který se rozpovídal na SXSW media festivalu v Autistnu tento týden odhalil, že Apple Music má již 38 milionů platících uživatelů, co je ještě lepší je fakt, že poslední dva miliony uživatelů přibyly pouze v posledních 5 týdnech. Cue se taktéž zmínil, že přibližně 8 milionů uživatelů právě využívá 3 měsíčního bezplatného testovacího členství.



The Wall Street Journal potvrdil, že má Apple Music 36 milionů platících uživatelů ve své zprávě ze 4. února tohoto roku. V době psaní tohoto článku je 13. března a Apple má potvrzeno již 38 milionů platících uživatelů. To znamená nárůst o 2 miliony za pouhých 5 týdnů! Rychlost růstu je tak v tuto chvíli 400 000 odběratelů za týden, nebo chcete-li 1,6 milion za měsíc. Celé to tak vypadá, že se jedná o nejrychlejší růst od spuštění Apple Music v červnu 2015. Alespoň pokud vezmeme v potaz statistiky, které Apple zveřejnil v minulosti.

  • Říjen 2015: 6,5 milionů
  • Leden 2016: 10 milionů
  • Únor 2016: 11 milionů
  • Duben 2016: 13 milionů
  • Červen 2016: 15 milionů
  • Září 2016: 17 milionů
  • Prosinec 2016: 20 milionů
  • Červen 2017: 27 milionů
  • Září 2017: 30 milionů
  • Únor 2018: 36 milionů
  • Březen 2018: 38 milionů

Spotify si se svými 71 aktivně platícími uživateli stále drží obrovský náskok. Takže je v podstatě skoro 2x větší, než Apple Music. Spotify má navíc také verzi zdarma s reklamami – uživatelé této verze se však do čísla výše nezapočítávají. Službu Spotify tak používá celkem 159 milionů uživatelů. Ačkoliv je Apple Music hluboko pod Spotify, mohlo by už letos předstihnout Spotify v počtu platících uživatelů v USA.

Spotify bylo originálně spuštěno v roce 2008 a do USA expandovalo v roce 2011, zatímco Apple Music bylo spuštěno ve více jak 100 zemích najednou v roce 2015. Obě služby nabízí individuální možnosti předplatných, které jsou cenově stejné. Měsíční předplatné stojí $9,99, studenti mají službu zlevněnou za $4,99 a obě služby také nabízí rodinné předplatné za $14,99 měsíčně.

Apple Music má nad Spotify výhodu v tom, že je předinstalováno na každém zařízení od Applu – tedy na každém iPhonu, iPadu, iPodu Touch, na počítačích Mac a taktéž na Apple Watch nebo Apple TV. Službu využívá jako primární streamovací službu také nový chytrý reproduktor HomePod. Apple Music však můžete pomocí iTunes poslouchat i na počítačích a k dispozici je dokonce i aplikace pro Android.

Na konferenci SXSW se Cue také zmínil se svými předpoklady, že je na světě celkem 2 miliardy lidí, kteří mají přístup k hudbě a mohli by tak být potenciální zákazníci. Proto naprosto sebevědomě tvrdí, že prostor kam růst, rozhodně je. Spotify dohromady s Apple Music má celkem 110 milionů platících uživatelů, tudíž podle předpokladů Cua je prostor opravdu obrovský. Podle vedoucího oddělení Apple Music – Jimmyho Iovine – je však divize Apple Music v podstatě nevýdělečná.

To Apple teď nemusí trápit, protože prodává obrovské množství hardwaru, který vynáší obrovské zisky. Mohl by to však být problém do budoucna. Jelikož se budou společnosti do budoucna spíše stahovat ke službám, Apple potřebuje stejně jako každá jiná technologická společnost vybudovat stabilní zisky z odvětví služeb. Na to má však Apple zatím čas.

Zdroj: macrumors.com