V novém průzkumu, který se zabývá pověstí firemních značek, nazvaným „Harris Poll Reputation Quotient Survey“, Apple klesl z předchozí 5. pozice až na pozici 29. Jak uvedla agentura Reuters, pozice Apple během posledních dvou let klesá.
V roce 2016 byl na 2. místě. Podobně jako v případě společnosti Apple, také Google v tomto roce klesl, a to z 8. na 28. místo. John Gerzema, generální ředitel společnosti Harris Poll, řekl v rozhovoru pro Reuters, že pravděpodobným důvodem, proč Apple a Google klesli, je to, že nevydali tolik produktů, které by zaujali pozornost, jako v minulých letech, například když společnost Google vydala aplikaci Google Maps nebo Google Docs a když tehdejší generální ředitel společnosti Apple Steve Jobs představil zařízení iPod, iPhone a iPad.
Na prvním místě se umístil Amazon, jako každým rokem s vyjímkou roku 2015, kdy se umístil na druhém místě. Tesla vyskočila z 9. místa na místo 3 a Facebook skončil na 51. místě, což bylo výrazné zlepšení pro sociální sítě. Úplný přehled prvních 10 společností:
- Amazon.com
- Wegmans Food Markets Inc
- Tesla Motors
- Chick-fil-A
- The Walt Disney Co
- HEB Grocery Company LP
- United Parcel Service Inc
- Publix Super Markets
- Patagonia Inc
- Aldi Inc