V pozdních osmdesátých letech začal Jim Reekes pracovat jako zvukový návrhář pro Apple, vytvářel některé z nejvíce ikonických zvuků počítačů Mac, jako je pípnutí „Sosumi“, nebo kliknutí na fotoaparát/screenshot.



V novém rozhovoru s CNBC Reekes diskutoval o původu každého z těchto zvukových výtvorů a také o tom, co si myslí o současném zvukovém designu zařízení Apple. Reekes se o těchto tématech již dříve zmiňoval, ale přesto zůstávají zajímavé pro každého, kdo o této části historie Apple ještě vůbec neslyšel. Reekes vysvětlil, že důvodem pro jméno „Sosumi“ byl soudní proces, který se týkal skupiny The Beatles.

V té době Steve Jobs slíbil, že jeho společnost zůstane zaměřena na počítače a nebude se zapojovat do hudby, takže by mohly koexistovat dvě podobně pojmenované společnosti. Poté, co byla do Mac přidána podpora pro nahrávání zvuku a MIDI (standard, který spojuje hudební nástroje s počítači), The Beatles Reekese žaloval a donutil ho, aby tento zvukový efekt přejmenoval. Reekesova frustrace ze soudního řízení nakonec vedla k názvu „Sosumi“, protože to zní jako „tak mě suďte“. Dnes je Sosumi stále k dispozici jako výstražný zvuk v Mac System Preferences.

Reekes se také ohlédnul zpátky na originální startovací tón Macu, který ho velmi otravoval, protože Mac havaroval tolikrát, že nebylo příjemné tento tón poslouchat stále znovu. Ačkoli neměl povolení ke změně, změnil tento tón a jako inspiraci použil píseň od skupiny Beatles „A Day in the Life“. Nakonec se Reekesovi podařilo dostat zvuk do původního počítače Macintosh Quadra. Někteří inženýři společnosti Apple ale nebyli se změnou příliš spokojeni. V tématu startovacích tónů Reekes vyjádřil své zklamání, které má z většiny Maců a vyjádřil svůj názor na současný celkový zvukový design společnosti. „Neviděl jsem za poslední dobu žádný zajímavý zvuk, který by v produktech Apple byl,“ řekl. Reekes opustil Apple v pozdních devadesátých létech,nyní pracuje jako konzultant mimo svůj původní obor.

Zdroj: macrumors.com