Apple je ve slepé uličce s Telecom regulačním orgánem Indie (TRAI) nad vývojem antispamového iPhone aplikace nebo přímé implementace do iOS systému. Aplikace má umožňovat uživatelům hlásit nevyžádané hovory a textové zprávy jako spam, čímž by zabraňovala dalšímu spamu na svých zařízeních.
V loňském říjnu společnost Apple nejprve souhlasila s tím, že pomůže Indii „využít nové funkce iOS„, aby vytvořila aplikaci, avšak v příštích měsících Apple uvedl, že vyvolával obavy ohledně důsledků pro soukromí tím, že by umožnila aplikaci široký přístup k hovorům a textovým protokolům zákazníků.
Indie v lednu údajně požádala Apple o „základní objasnění“ o tom, co by iOS aplikace nebo implementace do samotného systému mohl nabídnout uživatelům. V minulém týdnu uvedla společnost Apple, že aplikace zůstává v pokračujícím vývoji, protože v současné době „porušuje zásady ochrany osobních údajů App Store„. Apple plánuje pokračovat v práci s regulátorem a inženýry Indie, aby „pokračovali v diskusi o způsobech, jakým mohou navrhnout svou aplikaci, aby byly osobní údaje uživatelů v bezpečí„.
Před aplikací pro iPhone byla po dobu dvou let verze aplikace Indie „Do Not Disturb“, která vyžaduje, aby uživatelé udělovali oprávnění k přístupu ke kontaktům a prohlížení textových zpráv, aby mohli uživatelé hlásit spam a telemarketing.