Čínský trh je pro každou společnost velice důležitý. V zemi žije obrovské množství lidí, a tak se zde dobře prodává. Mít úspěch na čínském trhu znamená celkový vzestup dané společnosti, což se ale té jablečné příliš nedaří.



O tom informovala společnost Canalys. Dodávky Apple smartphonů se v prvním čtvrtletí tohoto roku meziročně snížily o 21%, což je poměrně dost. Apple také narazil na místního dravce Xiaomi. Ten jej sesadil ze čtvrté pozice na příčce největších dodavatelů smartphonů.

Xiaomi na to šel totiž chytře. Nabídli levné a výkonné produkty, jimiž zaujali široké spektrum uživatelů. Analytici odhadují, že Apple už nemá čínské spotřebitele, kteří jsou z něj unavení, čím zaujmout. Produkty jablečné společnosti dlouho nepřinesly žádné výraznější změny, snad jen kromě iPhone X. Ten však narazil na příliš vysokou cenu. Čínské společnosti to hrají naopak.

Apple je na tom však ještě dobře s porovnáním se Samsungem. Jeho prodej v Číně klesl o 50%!

Zdroj článku: cnbc.com