O Facebooku se v poslední době mluvilo zejména v souvislosti s kauzou Cambridge Analytica. Základním kamenem úrazu bylo využívání osobních dat uživatelů pro lepší cílení reklamy. Tedy to, co Facebook dělá již dlouhá léta a služba, kterou nabízí svým inzerentům. Služba Facebook byla vždy zdarma, samotný Mark Zuckerberg se vyjádřil, že misí Facebooku je spojit svět a to je možné jen tehdy, pokud je služba přístupná všem.



Dokonce na úvodní přihlašovací stránce Facebooku najdeme slogan „Facebook byl, je a bude zdarma.“ Server Bloomberg však nedávno přišel s informací, že by mohl Facebook pracovat na placené verzi Facebooku. Ta by tak odbourala problém využívání a sbírání dat uživatelů, kteří si tuto verzi platí, protože by těmto uživatelům reklamy nezobrazovala. Takto se například nechala slyšet provozní ředitelka Facebooku – Sheryl Sanberg.

Přemýšleli jsme o mnoha způsobem monetizace obsahu a jednou z možností bylo i placené předplatné služby, nicméně se budeme snažit i nadále zvážit všechny možnosti.

Co to pro vás znamená? Pokud chcete verzi bez reklam, kdy od vás bude Facebook sbírat minimum dat, budete si muset zaplatit. Současný model Facebooku zde však zůstane a tak zde bude i bezplatná verze – navždy. Stejně tak se však může ukázat, že tento plán Facebook nikdy nepoužije. Stále se totiž jedná jen o pouhopouhý plán. Co by však tento krok mohl ovlivnit jsou ceny reklam. Ty by totiž po uvedení této možnosti mohly jít strmě dolů.