Společnost Strategy Analytics odhaduje za druhé čtvrtletí prodej zrhuba 700 000 HomePodů, což dává společnosti Apple zhruba 6 procent z podílu na celosvětovém trhu inteligentních reproduktorů.



Předběžné odhady o prvním čtvrtletí roku 2018 mluví o 600 000 kusech prodaných HomePodů, to by znamenalo celkově prodaných 1,3 milionu kusů HomePodů od zahájení spuštění prodeje ve Spojených státech, Austrálii a Anglii od konce ledna 2018.

Tento údaje je mnohem nižší, než které zveřejnila firma Consumer Intelligence Research Partners, kde se hovořilo o 3 milionech prodaných HomePodů a to pouze v USA.

Významné rozdíly v datových číslech vyplývají ze skutečnosti, že společnost Apple nezveřejňuje prodej HomePod, ale ve zprávách o příjmech seskupuje reproduktory pod svou kategorií „Ostatní produkty“ vedle Apple Watch, Apple TV, AirPods, Beats, iPod touch, a dalšího příslušenství Apple a třetích stran.

Apple zaznamenal v minulém čtvrtletí tržby ve výši 3,74 miliardy dolarů z kategorie „Ostatní produkty“, což je o 37 procent více než ve druhém čtvrtletí.

Od června 2018 je HomePod dostupný i v Kanadě, Francii a Německu, bez dalšího oznámení rozšíření nových států.

HomePod byl čtvrtý nejoblíbenější inteligentní reproduktor ve druhém čtvrtletí, za Amazon Echo, Google Home a čínskou společností Alibaba Tmall Genie, podle Strategy Analytics. 

Zdroj: macrumors.com