Služba Apple CloudKit, která nabízí vývojářům způsob, jak ukládat uživatelská data a synchronizovat je mezi různými zařízeními obdržela vážný výpadek. V posledních 24 hodinách viděli někteří vývojáři,že data jejich aplikací jsou dočasně vymazána.
Webová stránka pro vývojáře oznamuje problém s panelem CloudKit Dashboard, rozhraním administrátora, které vývojáři používají ke správě svých aplikací. Je zřejmé, že tyto problémy se týkají více než jen řídicího panelu, ale stránka o stavu systému neobsahuje žádný další záznam. Vývojáři aplikace Pixa sdělili, že včera zaznamenali, že všechny fotografické záznamy jejich uživatelů zmizely. Obrátili se na vývojářský tým společnosti Apple, kde se podařilo spojit se se zástupcem služby CloudKit. Ten problém potvrdil a uvedl, že na opravě pracují.
Zatímco data společnosti Pixa byla úspěšně obnovena, problém to přináší spoustě aplikacím a mnoha dalším uživatelům. V populární aplikaci Scrabble společnosti EA také dochází k výpadkům zdánlivě souvisejících s problémem CloudKit. Spousta vývojářů na webu Twitter si stěžuje na problém, který způsobuje starosti mnoha zákazníkům, protože koncoví uživatelé prostě vidí, že veškerá data v příslušných aplikacích zmizí. Problémy již trvají více než 24 hodin.
We’re seeing this data loss accelerate throughout our production CloudKit container. We’ve triple-checked and it’s nothing on our end, nor is it a rogue client. Definitely server.
Anyone else using production CloudKit seeing this issue? https://t.co/1A4QGag6wl
— Davey McGavern (@daveymcgav) August 23, 2018
Apple, please fix this or correct the /system-status page, so I know when I can go back to work. #xcode #swift #cloudkit pic.twitter.com/m5mpp7k0O4
— Brian Hamm (@bhamm) August 24, 2018
Zdroj: 9to5mac.com