Pokud jste si všimli, že služba Facebook pokračuje v zobrazování reklam založených na poloze, i když jsou zakázány všechny služby kolem určování polohy, nejste sami, a to proto, že Facebook stále používá data, jako je vaše IP adresa, aby zjistil vaši polohu pro účely poskytování reklam.



Nedostatek možnosti deaktivovat sledování polohy pro cílení reklamy byl zvýrazněn v příspěvku, který sdílí Aleksandra Korolová, odborná asistentka informatiky na USC. 

Korolová si všimla, že společnost Facebook nadále poskytuje reklamy založené na poloze i poté, co zakáže historii polohy, vypnula volbu služeb pro lokalizaci pro Facebook ve svých zařízeních se systémem iOS a odstranila město z jejího profilu. Neoznačovala fotky s polohou nebo se nepřihlášovala do apliakcí WhatsApp, Instagram a Facebook Messenger, aby nedošlo k přístupu polohy.

Jak se ukázalo, a jak vysvětluje Facebook na stránce reklam, shromažďuje údaje o poloze na základě údajů „kde se připojujete k internetu“ a „kde používáte svůj telefon“, například adresu IP, Wi-Fi a Bluetooth. Jak zdůrazňuje Korolová, společnost Facebook nevysvětluje, že vypnutím všech služeb určených pro lokalizaci neznemožníte Facebooku získat Vaší polohu. 

Používáte-li Facebook, neexistuje žádný způsob, jak zabránit společnosti Facebook sledovat polohu, s výjimkou případu tím, že používáte VPN po celou dobu provozu.