Google v loňském roce začal blokovat reklamy v Chromu, která porušuje standardy pro lepší reklamu. Toto filtrování bylo zpočátku omezeno na stránky v Severní Americe a Evropě, přičemž prohlížeč rozšíří tyto ochrany do zbytku světa v červenci 2019.
Důležité je na jaké reklamy se zaměřuje a to podle tzv. 12 rušivých reklamních, které jsou pro uživatele obzvláště nepříjemné. Na stolním i mobilním telefonu se jedná o vyskakovací okna, odpočítávání prestititu, automatické přehrávání videa a velké lepící reklamy. Druhá platforma má jiné důvody, jako jsou blikající animované reklamy a posouvání na celou obrazovku.
Když jsou tyto zkušenosti zjištěny na webu, majitelé stránek mohou být upozorněni prostřednictvím zprávy o zkušenostech s reklamami v Nástroji Google Search Console. Pokud stránky neřeší varování, Chrome bude pokračovat a vyfiltrovat reklamy ze stránek. Google dnes poznamenal, že vlastní reklamní platformy přestaly prodávat reklamy, které porušují standardy.
V Severní Americe a Evropě tato reklama blokuje platnost od minulého roku a vykazuje výsledky. Podle Googlu na amerických, kanadských a evropských stránkách se pracovalo na dodržování norem. Společnost již zkontrolovala miliony stránek po celém světě.