Jaké ponaučení by se mohl – a měl – Apple naučit z debaklu AirPower? Apple má dlouhou historii ohlašování produktů dříve, než jsou připraveny, s často se zdlouhavým zpožděním, než zákazníkům dostanou do rukou. A to je jedna z oblastí, kde lidé nemohou říci, že by se to nikdy nestalo pod Stevem Jobsem a jeho vedením…
Ale AirPower je jiná hra. První oznámení bylo učiněno v září 2017 za účelem dodání na začátku roku 2018, nakonec to bylo více než rok po slíbeném datu, kdy se musel Apple konečně přiznat k porážce. AirPower nebyl jen produkt zpožděný, byl oficiálně neexistující.
Řada zpráv naznačovala, že problém byl přehřátí, ale to je něco, co byste si mysleli, že by bylo objeveno při testování. Ať už je pravda jakákoliv, zanechala společnost Apple v nesmírně trapném postavení, když oznámila, že má výrobek se značnými fanfárami – propagovat ji na svých internetových stránkách – zahrnout do něj odkazy na jiné výrobky. V důsledku toho Apple zpozdil svůj druhý produkt AirPods…a nakonec musel přiznat, že se oficiálně vzdává.
Společnost by se mohla rozhodnout o změně své politiky a o tom, že bude o vývoji nových produktů mlčet až do okamžiku, kdy bude produkt hotov a připraven. Nebo skutečně, dokud nebude přímo k dispozici.